Hatay'da kamyonun neden olduğu kazada 13 kişi hayatını kaybetti: İnşaat kamyonları denetlenmiyor
Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı, Makina Yüksek Mühendisi Alpay Lök, hafriyat kamyonlarının her gün yeni ölümlere ve kazalara davetiye çıkardığını söyledi.Maalesef ki siyasi iktidarın inşaat sektörüne vermiş olduğu bir taviz söz konusu. Bu şekilde inşaatla ilgili kamyonlar vs. denetlenmiyor. Şehir içinde bir sürü tehlikeye sebebiyet veriyorlar. Bir örnek daha vereyim şehir içinde özellikle kentsel dönüşüm nedeniyle damperli araçların girmesi çok tehlikeli. Bunlar yüksek araçlar ve kör noktaları var. 7 tane aynaları olsa da bu 7 aynanın göremediği noktalar var. Bunlarla ilgili elektronik sistemler var ve yakında zorunlu olacak.”
Yurt dışından örnekler veren Lök sözlerini şöyle sürdürdü: “Almanya’da hayatını kaybeden yaya ve bisikletlilerin birçoğu yaşlı. Bunlar da dönemeçlerde kamyonların, çekicilerin altında kalan insanlar. Aslında bu ağır taşıtların şehir içine sokulması büyük hata ve kesin düzenlemeler yapılması lazım. Örneğin Avusturya Viyana’da trafikte ağır kamyonların sağa sola sapmasını yasaklıyor ve düz gitmelerini söylüyor. Böylelikle kör noktalarda sorun yaşanmıyor. Londra ise şehir içine girecek kamyonların düşük kabinli olması zorunluluğunu getirdi bundan seneler önce.
Lök, Hatay’daki kazaya dair de "Bunlar hep önlenebilir kazalar. Tedbirler en kötü ihtimaller düşünülerek alınıyor. Biz mühendislerin ve yöneticilerin görevi de en kötüsüne tedbir alınmalıydı. Örneğin o kazada asker uğurlaması yolda yapılmamalıydı." diye belirtti.
Şoförlerin parça başı iş yaptığını, ne kadar çok git-gel yaparlarsa o kadar kazandıklarını belirten Lök, bu durumla ilgili düzenleme yapılması gerektiğini belirterek deprem bölgesindeki tehlikeye işaret eti: "Deprem bölgesinde kurallar tamamen bırakılmış durumda. Hem araçların durumu kötü hem de denetim yok. O bölgedeki araçların muayene süresinde de bir esneklik getirildi.”