Otomobil, özgürlüğün sembolü, kişilik artırıcı, penis ikamesi otomobil hesap vermelidir burada. Colin Cremin

Antep



Korkunç çalışma koşulları cinayetlere kapı aralıyor | Yollar ölüm saçıyor!

- Geçenki kaza nasıl oldu?

- Şu ileride oldu. Şoför sola dönecek. Araba karşıdan geliyor. Sabahın beşi. Adam saat gece 2’de kalkmış, dünkü eksik seferlerini tamamlamak için. Sonra olan oluyor işte. Şoföre soruyorlar, ‘Nasıl oldu’ diye. Diyor ki, ‘görmedim’. O kadar çalışma yoğunluğunda beyin uyur tabii.

-Tanıyor muydun şoförü?

- Tanırdım, üç tane küçük kız çocuğu var, karısı kanserdi. Onlar perişan oldu. Diyorlar ki kazada şoför suçlu. Doğru, evet. Yav peki bu tır şoförlerinin çalışma sistemini kimse soruyor mu?

- Ben sorayım, nasıl?

- Firma diyor ki ben sana sabit maaş veriyorum. Ama günlük en az beş sefer kesin atacaksın. Atmazsan maaşından keserim. Üstünü de atarsan sefer başı 15-25 lira civarı alırsın. Şoförlerin adı çıkmış, hafriyat terörü diyerekten. Bu asıl patronun terörü. Maaş + sefer sisteminin terörü

                            

FİRMALARIN TAKOGRAF OYUNU

Lojistik (taşıma) firmaları bulundukları illerin valiliklerine takograf taahhütnamesi başvurusunda bulunarak araçlarının sadece şehir içinde çalışacağını söyleyerek takograf cihazı taktırmaktan muaf olmalarını istiyor ve bu kabul ediliyor. Takograf cihazı takılı olsa işçiler günde ortalama 8 saatten fazla çalışamayacak. Ancak takılı olmadığı için işçiler bu durumdan muaf tutulmuş oluyor ve sınırsız bir çalışma keyfiyeti getirilmiş oluyor. Öyle ki tır şoförleri günde 16 saat şoförlük yapanların dahi olduğunu söylüyor. Yani bir şoför “Ben bugün 24 saat çalışacağım” dese önünde bu durumu engelleyen hiçbir durum yok. Üstelik böyle olunca en az 3 kişinin yapması gereken iş 1 kişiye yaptırılmış oluy
or. 
 Mesut Baylav    Evrensel