Otomobil, özgürlüğün sembolü, kişilik artırıcı, penis ikamesi otomobil hesap vermelidir burada. Colin Cremin

 

Trafik uzmanı Alpay Lök: Denetimsizlik ve yüksek hız kazaya sebep oluyor

 Bizde kamyon ve otobüslerde hız tahkiki varsa da araçların üzerindeki fabrika çıkışı hız sınırlayıcılar denetlenmiyor. Normalde otobüsün hızı 100 km, kamyonun ise 90 km ile sınırlı. Ama bu, bizde uygulanmıyor. Kazada da hızın 130 km olduğu söyleniyor ki, benim endişem daha fazla olduğu yönünde. Avrupa’da otobüsün 130 km ile gittiğini söylerseniz insanların tüyleri diken diken olur. Örneğin, Almanya’daki otoyollarda kaza olunca otobüsler, birinci şeridi kullanır, ikinci şeridi kullanmazlar. Bizde altyapı ve mevzuatlarla ilgili bu kadar sıkıntı varken bir de hız sınırının arttırılması büyük bir kaos yaratıyor” dedi.

  Lök, “Ama bu kadar büyük bir kazada en az 130 km hız olduğunu söylemek gerekiyor. Asıl soru bence şu olmalı; bu otobüsler neden bu denli hız yapmaya ihtiyaç duyuyor? 100 km ile güvenli şekilde gidebilecekken neden bu kadar hız yapılıyor? Bir kere genel sistemde büyük bir problem var. Bu taşımacılık 100 km ile giderse para kazanmayacak bir sistem mi? Bu böyleyse, Avrupa’da insanlar bu işi bilmiyor mu?
  “Bu konuda uzman bir arkadaşım bu iptallerin yapılmasıyla egsoz bölgesinde ciddi ısınmalar yaşandığını söyledi. Bu, üç sene önceki otobüs yangınlarını açıklıyor. Araç muayenesi, yapılan manipülasyonları tanımıyor. Araçların üretimi ile ilgili mevzuatlar, Avrupa ile eşit. Fakat araç muayenesi mevzuatı Avrupa ile eşdeğer değil. Çünkü muayene mevzuatımız 2004 yılında hazırlandı ve donduruldu. Buna karşılık 2004’ten beri Avrupa’da mevzuat iki kere değişti. 

 Lök, “Motor sesi kesilince uyandıklarını söylüyorlar. Bu uykunun bir kalitesi var mı? Antep’teki otobüsün devrilmesi yüksek hızla birlikte yorgunluk olabilir. Bu insanlar ayda 50 bin km yol yapıyorlar. Dokuz saat aralıksız araç kullanıyorlar. Bu büyük bir yorgunluk yaratıyor. Mevzuatın uygulanışı ve şoförlerin baskı altında çalışması büyük kazalara davetiye çıkarıyor” dedi.
 Lök, “Motor sesi kesilince uyandıklarını söylüyorlar. Bu uykunun bir kalitesi var mı? Antep’teki otobüsün devrilmesi yüksek hızla birlikte yorgunluk olabilir. Bu insanlar ayda 50 bin km yol yapıyorlar. Dokuz saat aralıksız araç kullanıyorlar. Bu büyük bir yorgunluk yaratıyor. Mevzuatın uygulanışı ve şoförlerin baskı altında çalışması büyük kazalara davetiye çıkarıyor” dedi.