Hatasız kul olmaz!
Amerikalı markalar da özür kervanına katıldı zaman zaman. Örneğin Chrysler Grubu, 2007 yılında yeni modeli Dodge Nitro için Hollanda pazarına yönelik çekilen reklam filmiyle “çarpıldı.” Zira reklam filminde bir köpek Nitro’nun tekerleğine tuvaletini yapıyor, ardından da “aracın elektriğine” kapılıp çarpılıyor ve yanıyordu. İnternet için özel çekilen film, çok büyük tepki aldı ve Chrysler Grubu’nun özür dilemesine ve filmin internetten kaldırılmasına neden oldu. Chrysler “Hakikat olmasa da hayvanlara yapılmaması gereken bir şey. Biz de rahatsız olduk!” dedi.Koreli üretici Hyundai de, “reklam kazası” yaşayanlardandı. Reklam şirketi, 2013 yılında hidrojenli SUV modelini tanıtmak için ilginç bir yol bulduğunu düşünmüş ve aracının egzozundan çıkan gazla kendini öldürmeye çalışan bir adamı konu almıştı. Adam başarısız oluştu zira hidrojenli aracın egzozundan karbon monoksit yerine sadece su çıkıyordu. Hyundai Avrupa, tepkiler üzerine söz konusu reklamı onaylamadığını bildirdi ve “Birilerini rahatsız ettiysek özür diliyoruz” dedi.Fransız otomobil üreticisi Citroen, kervana son katılanlardan. Mısır pazarı için çektiği ve yeni C4’te bulunan dikiz aynasına entegre kamera özelliğine vurgu yapan film, ülkede hayli tepki çekti. Filmde Mısır’ın ünlü pop şarkıcısı Amr Diab direksiyonda giderken genç bir kadına yol vermek için duruyor. Otomobilin dikiz aynasındaki kamera sayesinde karşıdan karşıya geçen kadının fotoğrafını çekiyor. Cep telefonuna düşen fotoğrafa bakan Diab, bir sonraki sahnede fotoğrafını çektiği kadınla birlikte otomobilin içinde seyahat ederken görülüyor. İşte bu reklam, “cinsel tacizi normalleştirdiği” gerekçesiyle sosyal medyada son günlerde tartışma yarattı. Cinsel tacizin yüksek olduğu belirtilen ülkede bu tartışma, reklamın o kısmının kırpılması ve özürle sonuçlanırken, Amr Diab’ın ne tepki vereceği merak konusu. Zira Diab, ülkede saygın bir kişilik olarak tanınıyor
Levent Köprülü Milliyet